NUFFNANG

Friday, 14 June 2013

Telefon paling kecil dan teringan di dunia


Sila percaya bahawasanya telefon bimbit paling kecil dan ringan di dunia ini hanya berkuran 70 milimeter, lebar 32 milimeter, tebal 10.7 milimeter, berat 32 gram dan skrin berukuran 1 inci

Dah macam telefon mainan pulak. entah-entah telefon mainan tu lagi besar dari handphone ni kot. hehe

Telefon ini dikeluarkan oleh syarikat pengusaha elektronik dari Jepun. memang tidak dapat dinafikan lagi bahawa orang Jepun ni memiliki tahap kecerdasan paling tinggi. macam-macam yang mereka cipta sehingga berjaya dipasarkan secara global. 

Teapi handphone ini bukan smartphone ye. dah namanya telefon paling ringan ko, so fungsinya hanya terhad kepada kegunaan asas sahaja seperti SMS dan panggilan telefon. 



Phone Strap 2 WXo6A
gambar : berita harian online




4 comments:

Giorgio Izas said...

Tapi ade lg ke org nk pakai hp kecik2 ni?... He3...
Bukan ke skang smue org berlumba2 nk ade Hp paling besar... Ha3... (^_^)

roslita thalib said...

@giorgio: haha memang tak adalah orang nak pakai dah. kalau bagi budak 8 tahun pun ntah2 dicampakkannya aja. sekarang da zaman iphone, ipad, blackberry... kiki

AiSyA LiEzA said...

ekhh..nak tekan un susahh..ngeeee~~

roslita thalib said...

@al: ngeh3x. sekarang musim pakai tepon besar2