NUFFNANG

Thursday, 14 February 2013

Susahnya nak tidur waktu malam...

Assalamualaikum. 
salam sejuk dari bandar johor bahru! * hujan tak berhenti mencurah sejak semalam


Semenjak kebelakangan ni, makin menjadi-jadi pula penyakit tak boleh tidur malam. time malam je mata segar-bugar. tak ada rasa ngantuk sampai ke pagi.

Pada mulanya aku ingat sebab minum air yang berkafeine..

yela, mana taknya. kalau minum nescafe je alamat sampai esok tengahari mata tak boleh nak lelap. kuat betul penangan nya.

tapi yang peliknya semalam tak ada lah pulak aku minum nescafe or air berkafeine. serius, mata segar bugar sampai pukul 9 pagi. susah betul nak lelap!

aku tak tahu apakah penyakit yang aku hadapi sekarnag ni. susah tidur malam. macam-macam cara dah buat supaya dapat tidur dengan cukup dan lena. tapi susah sangat....

ingatkan kena insomnia.....

tapi orang yang kena insomnia langsung tak boleh tidur.

bagi kes aku... malam je tak boleh tidur. siang boleh pulak. pelik betul.

kadang-kadang rasa macam geram sangat nak tidur tak boleh. bila orang lain semua dah bangun, barulah mata terhegeh-hegeh minta lelap. huhu


Ada tak sesiapa yang tahu macam mana nak dapat rehat dan tidur yang cukup pada waktu malam? 
please help me...  









8 comments:

eymasu said...

saya pun susah nak tidur malam..sdgkan bangun awal..mslah2..hmmm..(^_^)

roslita thalib said...

itula pasainya... huhu. tak tahu dah nak buat macam mana. masalah sama lagi hari ni. tak boleh tidur... grrr. buat assignment jela jawabnya sampai ke pagi.hihi. :)

SyamimiNazifa said...

Maybe sebab siang tidur lama?

sobri yaacob said...

siang wat aktviti yg mmnatkan.. mcm bsnam ke...beriadah ke..
comporm mlm mesti mgtuk punya!!1
melawat sini :)

amer akat said...

aslkum.. u have so nice blog ...bleh sy follow u? if can pls follow me back ya.. thx =_=
http://slapmestore.blogspot.com/

amer akat said...
This comment has been removed by the author.
zuhdi sanusi said...

senag jer tu., jgn tdur siang., tp ok gak bjaga mlm2 nih., leh wat tahjud., solat tobat ker., bc quraan ker.., huhuuhu

Kesuma Angsana said...

kena relaks2, cuba baca baca or minum susu dengan taburan badam... !In SHaa Allah